پورتال فرهنگی مذهبی قران فارسی
استقبال‌پرشور ملت لبنان از رئیس‌جمهور ملت ایران شایسته مطالعه و تحلیل
چیزی جز ناکامی عاید دشمن و دنباله‌های‌داخلی‌اش در تضعیف ایمان‌ملت نشد

رهبر معظم انقلاب، با یادآوری اقدامات فراوانی كه دشمنان و دنباله‌روهای آنان در داخل، برای تضعیف ایمان ملت انجام دادند، افزودند: مخالفان ملت ایران‌ از آن طرح‌ها چیزی جز ناكامی عایدشان نشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار پرشور خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان، و ایثارگران استان قم؛ اعتقاد به شهادت، و «ایمان به ایثار و معامله با خدا» را رمز اقتدار حقیقی ملت ایران خواندند و تأكید كردند: این ملت بزرگ، در پرتو این عوامل عزت آفرین، در مقابل زیاده خواهی‌های استكبار، همچنان مستحكم خواهد ایستاد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در این اجتماع معنوی كه با یاد افتخارآفرین شهیدان، معطر شده بود، «شهادت» را موضوعی بسیار عمیق دانستند و افزودند: اعتقاد به شهادت و باور به عظمت شهیدان، عمق معنویِ شخصیت و هویت یك ملت است.

ایشان «ایمان، احساسات دینی و شجاعت مردم» و صبر و استقامت خانواده‌های والامقام شهدا را سبب حل شدن مسئله شهادت برای ملت ایران برشمردند و افزودند: باید در این نكته اساسی بیندیشیم كه ملت ایران بدون برخورداری از ابزارهای پیچیده نظامی و امكانات وسیع تبلیغاتی، چگونه و به كدام علت در چشم ملت‌ها، اینگونه «عزیز، پرجاذبه و مقتدر» شده و در حوادث گوناگون جهان تأثیرگذار شده است؟

آیت‌الله خامنه‌ای استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئیس جمهور «ملت ایران»، موضوعی شایسته مطالعه و تحلیل خواندند و افزودند: اینگونه حقایق، نشان دهنده جذابیت و عظمت ملت ایران در چشم دیگر ملت‌ها است.

ایشان در ریشه‌یابی علت این عظمت و اقتدار، به تشریح اهمیت شهادت پرداختند و افزودند: وقتی یك ملت و جوانانش، اینگونه به «ایثار، فداكاری و شهادت در راه خدا» باور پیدا می كنند، طبیعتاً از اقتدار، عزت و عظمتی كه وعده صدق الهی است، برخوردار می‌شوند و به همین دلیل ملت ایران، ‌امروز از همه ملت‌های دیگر قوی‌تر و با عظمت‌تر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر بی‌نظیر شهیدان در عظمت ملت ایران تصریح كردند: شهیدان، جانبازان و دیگر ایثارگران، پیشوایان و طلایه داران جبهه حقند و «اعتقاد به شهادت و باور معامله با خدا» را عملاً به مردم این سرزمین آموخته‌اند.

ایشان افزودند: صف دوم عوامل عظمت بخش ملت ایران، متعلق به پدران صبور، مادران دلسوخته، فرزندان فهیم و همسران گرانقدر شهیدان است كه در مقابل حادثه به ظاهر تلخ از دست دادن عزیزانشان، احساس عزت و افتخار كردند و نشان دادند كه همچون دسته گل‌های شهیدشان، آنها نیز معامله با خدا را باور دارند و رهرو واقعی راه زینب كبری (س) هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی ملت ایران و خانواده‌های معظم شهدا را در مقابل تهدیدهای سلطه گران جهانی، ناشی از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملی دانستند و تأكید كردند: ملت ایران در مقابل عربده‌های زورگویان، لحظه‌ای از آرمان‌های خود، كوتاه نخواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت و تعمیق روزافزون ایمان به خدا در قلب‌های آحاد مردم و مسئولان خاطرنشان كردند: باید این ایمان اقتدار آفرین را قدر بشناسیم و آن را پشتوانه پیشرفت‌های «علمی ـ فناوری ـ سیاسی ـ اجتماعی و اقتصادی» قرار دهیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری طرح‌ها و اقدامات فراوانی كه دشمنان و دنباله‌روهای آنان در داخل، در سال‌های پس از رحلت امام برای تضعیف ایمان و اعتقادات ملت انجام دادند، افزودند: مخالفان ملت ایران‌ از آن طرح‌ها چیزی جز ناكامی عایدشان نشد و از این پس نیز به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید.

ایشان جوانان كشور را ‌جوانانی بسیار خوب و پاك برشمردند و گفتند: این نسل جوان كه در فضای ایمان و اعتقادات ملت رشد كرده نسلی پربركت و همچون جوانان اوایل انقلاب آماده ایثار و فداكاری است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، شهر قم را با 6 هزار شهید، 11 هزار جانباز و ستارگان نامدار شهیدش همچون زین‌الدین، حیدریان و صادقی در مسئله شهادت نیز، شهری سرآمد خواندند و انتساب به شهیدان را برای همه بازماندگان آنان به‌ویژه فرزندان شهیدان سبب افتخار و عزت دانستند.

در ابتدای این دیدارحجت الاسلام وكیلی «پدر سه شهید و یك جانباز»، به رهبر معظم انقلاب اسلامی خیرمقدم گفت.

مادر شهیدان مهدی زین‌الدین فرمانده لشكر 17 علی‌بن‌ابیطالب و مجید زین‌الدین نیز در این دیدار طی سخنانی تأكید كرد: با شهیدان پیمان می‌بندیم همچون آنان به ولایت فقیه و دیگر ارزش‌های اسلامی و انقلابی همواره وفادار باشیم.

حجت‌الاسلام دلیر فرزند شهید و دارای دكترای علوم سیاسی نیز در سخنانی گفت: فرزندان شاهد در استان قم، در كسب مراتب علمی و حوزوی خوش درخشیده‌اند و برخی از آنان جزو برترین‌های دانشگاه و حوزه هستند.

مهندس زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران نیز در این دیدار با اشاره به 6 هزار شهید و بیش از 11 هزار جانباز استان قم گفت: مردم این استان در مقاطع حساس قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تمام سال‌های اخیر جزو پیشگامان دفاع از اسلام و مرجعیت بوده‌اند.



منبع:
http://mazhabi-farhangi.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 15 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر

 



منبع:
http://mazhabi-farhangi.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
ما علم را برای دستیابی به اقتدار حقیقی در جهان دنبال می‌کنیم

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان جوان علمی، سرمایه گذاری در عرصه «علم و فناوری و نخبه پروری» را از اولویتهای اساسی برنامه ریزی توسعه مطلوب خواندند و تشکیل چرخه کامل و بهم پیوسته انواع دانش های مورد نیاز کشور را امری ضروری و زمینه ساز تحرک و پیشرفت پایان ناپذیر در همه رشته های علمی دانستند.

به گزارش رجانیوز، در این دیدار که صبح امروز برگزار شد ایشان، در نگاهی راهبردی، علم را تکیه گاه اصلی روند اقتدار مادی و معنوی کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: جبران عقب ماندگی مزمن، تاریخی و تحمیلی کشور در زمینه های علمی، نیازمند تلاش جدی و دوندگی بی وقفه هر ایرانی با شرف و همه مسئولان، نخبگان، دانشجویان و استادان است.

حضرت آیت الله خامنه ای، موفقیتهای درخشان علمی در ده سال اخیر را، نشان دهنده استعداد جوشان جوانان و باعث افزایش امیدواری به آینده دانستند و افزودند: باید امیدوارانه و بدون از دست دادن حتی یک لحظه، به تواناییهای خود تکیه کنیم و با جدیت و صمیمیت، به روند علمی کشور، شتاب دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری افتخار ایرانیان به پیشرفتهای علمی در زمینه های هسته ای، سلولهای بنیادی، نانو، فناوری زیست محیطی و دیگر عرصه ها، افزودند: برای تکمیل و تعمیم این پیشرفتها به همه رشته ها، باید یک چرخه و منظومه علمی به هم پیوسته ایجاد کنیم.

ایشان، تشکیل چرخه علمی از انواع دانشهای مورد نیاز کشور را موجب هم افزایی علمی و شتاب متقابل رشته های مختلف علوم برشمردند و افزودند: پیشرفت های مقطعی، موردی و متکی به اشخاص و گروهها را باید به همه رشته ها، توسعه دهیم و جریانی عام و پایان ناپذیر از پیشرفت علم و فناوری را در همه عرصه ها بوجود آوریم.

حضرت آیت الله خامنه ای، دستیابی به این هدف بسیار مهم را نیازمند جهاد و مجاهدت بی وقفه علمی و توجه ویژه به نخبگان دانستند و افزودند: دانشگاهها، «محیط زیست، شناسایی و پرورش نخبگان و استعدادهای جوان» به شمار می آیند و بنیاد ملی نخبگان، رؤسای دانشگاهها و مسئولان مرتبط با مراکز آموزش عالی، از این منظر به دانشگاهها توجه ویژه ای داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی، فراهم آوردن زمینه و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نخبگان را مهمترین راه حمایت از آنان خواندند و خاطرنشان کردند: نخبگان به دنبال کار و تلاش و ژرف نگری و پیشرفت کشورند و باید زمینه مناسب حرکت را برای آنان فراهم کرد.

ایشان، نقشه جامع علمی را ترسیم کننده بخش مهمی از نیازهای علمی کشور دانستند و با اشاره به ضرورت فعالیت نخبگان در مسیر تأمین این نیازها افزودند: فعالیتهایی که نشان دهنده جسارت، اهتمام، اعتماد به نفس و بلندپروازی نخبگان است، حقیقتاً مطلوب و جذاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار علاوه بر تأکید بر تشکیل چرخه بهم پیوسته علوم مورد نیاز کشور، ایده مهم دیگری را تحت عنوان ایجاد چرخه زنجیروار تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری مطرح کردند.

ایشان در همین بحث افزودند: باید چرخه ای بوجود آوریم که در آن ایده های ذهنی نخبگان و نابغه ها، به مراکز علمی تحویل شود تا پس از پرورش علمی این ایده ها، نخبگان فناوری و صنعتی با کار و تلاش جدی، آنها را به محصولات صنعتی و غیرصنعتی تبدیل کنند و دستگاههای ذیربط نیز زمینه تولید و تجاری کردن این محصولات را فراهم سازند.

رهبر انقلاب اسلامی، تجاری سازی را، مهم دانستند و خاطرنشان کردند: یافته های علمی و صنعتی باید بتوانند به شکل صحیح، تولید ثروت کنند و مسئولان دستگاههای ذیربط باید از آغاز پروژه های علمی – صنعتی به فکر تجاری سازی باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای پیشنهاد یکی از نخبگان را مبنی بر تشکیل نوع تازه ای از شرکتهای فعال در عرصه علمی و فناوری، مفید دانستند و دولت را به مدیریتی هوشمندانه در زمینه حمایت ویژه از اینگونه شرکتها توصیه کردند.

ایشان، تشکیل حداقل یک پژوهشگاه در هر دانشگاه را کاری ضروری و زمینه ساز رشد علمی و فعالیت بیشتر نخبگان برشمردند و خاطرنشان کردند: استفاده از استادان بازنشسته در این پژوهشگاهها می تواند حلقه وصل نسل جدید نخبگان و استادان قدیمی و مجرب دانشگاهها باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، فعالیتهای حمایتی از نخبگان و توجه ویژه به مسئله «نخبگان» را در سالهای اخیر، بسیار خوب و قابل تقدیر ارزیابی کردند و با اشاره به تلاش بیشتر در این زمینه افزودند: باید به گونه ای عمل کرد که پیچ و خمهای رایج اداری، شیرینی این خدمات را بکام نخبگان تلخ نکند.

حضرت آیت الله خامنه ای، رصد و بررسی دائم نتایج سرمایه گذاریهای انجام شده در مقوله نخبگان را ضروری دانستند و افزودند: لازم است فعالیتها و پیشرفتهای علمی کشورهای همسایه و اسلامی را نیز، دائماً رصد کرد و در برنامه ریزیها و فعالیتها مورد توجه قرار داد.

رهبر انقلاب اسلامی مبنای تأکید جدی نظام اسلامی بر اهمیت علم را محاسبه دقیق و تشخیص عمیق خواندند و خاطرنشان کردند: تأکید مداوم بر اهمیت علم و پیشرفت علمی، از سر تعارف و تشریفات و احساسات کاذب و موسمی نیست چرا که محاسبات دقیق نشان می دهد علم و دانش، مبنای واقعی اقتدار مادی و معنوی هر کشور است و هر ملتی در این رقابت عقب بماند مجبور به پیروی از دیگران است.

حضرت آیت الله خامنه ای هدف نظام اسلامی از پیشرفت علمی را مغایر با اهداف غربی ها خواندند و با اشاره به فجایع کشورهای غربی در مسیر پیشرفت علمی خود در مناطق مختلف جهان افزودند: هدف غرب از پیشرفت علمی، به دست آوردن ثروت بود و در این مسیر، در برخورد با ملتها در شبه قاره هند، افریقا، شرق آسیا و امریکای لاتین ذره ای اخلاق و ایمان و حقوق مردم را رعایت نکردند.

ایشان، توسعه ستم گری، ایجاد شکاف طبقاتی، بی توجهی به حقوق اساسی ملتها را از جمله نتایج هدف گذاری ناصحیح علم در غرب خواندند و افزودند: در اسلام، تزکیه قبل از علم قرار دارد چرا که اگر تزکیه و تربیت انسانی نباشد علم به ابزاری برای خباثت و جنایت تبدیل می شود.

ایشان، هدف اصلی جمهوری اسلامی را برای دستیابی به پیشرفت علم و فناوری، توسعه فضایل انسانی و دفاع حقیقی از حقوق انسان دانستند و تأکید کردند: ما علم را برای دستیابی به اقتدار حقیقی و برافراشتن پرچم عدالت و انسانیت در جهان دنبال می کنیم تا بتوانیم ضمن حمایت از مظلوم، در مقابل ظلم و جور ستمگران و سلطه جویان ایستادگی کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان افزودند: نخبگان علمی کشور، دانشجویان، استادان، مسئولان و آحاد ایرانیان، راه جدیدی را در عرصه هدف گذاری برای پیشرفت علمی می گشایند و با دستیابی به اقتدار علمی به عنوان مبنای اقتدار مادی و معنوی، پرچم پرافتخار ارزشهای اسلامی را در جهان برمی افرازند.

در ابتدای این دیدار دکتر حسین میرزایی استادیار جامعه شناسی و برگزیده جشنواره خوارزمی و فارابی، آیت الله قره قانی فارغ التحصیل دکترای مهندسی مکانیک و رتبه اول المپیاد دانش آموزی در سال 81 – سارا دادرس دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه تربیت مدرس و دانش آموخته رتبه اول در سال 89 – دکتر حسینیان رتبه سوم المپیاد شیمی و عضو مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی – دکتر محمدرضا واعظی استادیار رشته مهندسی مواد و دانش آموخته رتبه اول در سال 89 – محمدجواد حاجی احمدی برگزیده المپیاد شیمی در سال 87 و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق در دانشگاه صنعتی اصفهان و امیرمسعود فریدی زاد دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی و رتبه دوم المپیاد دانشجویی طراحی صنعتی – به بیان دیدگاهها و نظریات خود درخصوص مسائل علمی و دانشگاهی و همچنین بیان نتایج برخی کمیته های تخصصی هم اندیشی نخبگان جوان پرداختند. مهمترین محورهای مطالبی که این نخبگان جوان بیان کردند عبارت است از:

-    ضرورت توجه بیشتر به علوم انسانی و محققان این رشته به منظور تولید نظریه های زیست بومی
-    اهمیت تأسیس پایگاه جامع داده های اجتماعی و فرهنگی کشور برای رشته های علوم اجتماعی
-    ایجاد فضای مناسب و بازتر در دانشگاهها و زمینه سازی برای بیان دیدگاههای مختلف
-    تناسب نداشتن تعداد اساتید و دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و ضعف پژوهشی برخی اساتید
-    استفاده از اساتید جوان و آشنا با علوم و پیشرفتهای روز در دانشگاهها
-    هدایت پروژه های مقاطع تحصیلات تکمیلی به سمت بخش صنعت و نیازهای عملی و صنعتی
-    لزوم تغییر نگاه سنتی به بانوان و استفاده علمی و غیرشعاری از توان مدیریت و علمی آنان در سطوح بالا
-    ارائه تسهیلات به بانوان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در داخل
-    حمایت از تأسیس مرکز خاورمیانه ای سرطان در جهاد دانشگاهی
-    ایجاد بسترهای لازم برای تحقیق در عرصه های جدید پزشکی در لیزر و ژنتیک
-    توجه بیش از پیش به کیفیت مقالات و کارهای پژوهشی و هدایت آن به سوی تحقیقات کاربردی
-    ترویج چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر داخلی
-    لزوم نظارت جدی بر نحوه هزینه بودجه های تحقیقاتی
-    اولویت دادن به اخلاق علمی در تدوین شاخص های پژوهش
-    ضرورت وجود ارزیابی علمی دائمی برای اساتید دانشگاهها و مراکز علمی
-    چالاک شدن ساختار شورایعالی انقلاب فرهنگی به منظور تأثیرگذاری جدی تر
-    اهمیت تدوین آیین نامه و چارچوبهای کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها
-    و عملی کردن وعده های داده شده و مصوبات دولت برای حمایت از نخبگان

در این دیدار دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گزارشی از عملکرد یکساله این بنیاد بیان کرد و با اشاره به قانونمند سازی حمایتهای بنیاد از همه اقشار و اصناف نخبگان و استعدادهای برتر و تدوین و بازنگری آیین نامه های مرتبط گفت: بنیاد ملی نخبگان در سه بخش فرهنگی، حمایت و پشتیبانی، و توسعه ای و ارتباطی از نخبگان، حمایت مادی و معنوی می کند و با توسعه دفاتر استانی در 19 مرکز برای ایجاد فرصت برابر برای تمام نخبگان تلاش می کند.

دکتر سلطانخواه حمایت از شرکتها و تعاونی های دانش بنیان، تجاری سازی فناوری و تکمیل حلقه های نوآوری را از دیگر اقدامات بنیاد ملی نخبگان برشمرد و افزود: برای شناسایی، هدایت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برتر در سراسر کشور طرح شهاب با همکاری آموزش و پرورش تدوین شده که مراحل اجرایی آن در حال طی شدن است.



منبع:
http://mazhabi-farhangi.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 گفت وگو
در روایات ما صحبت از این است که در آخرالزمان دینداری چنان سخت می شود که شخت در فاصله یک شب تا صبح یا صبح تا شب نمی تواند ایمان خود را حفظ کند. این مطلب هرچقدر به دوره ظهور امام علیه السلام نزدیک شویم شدیدتر می شود. طبعتا این دست روایات می تواند و باید مبنای رصد اجتماعی ما قرار گیرند و در این راستا هم باید سیاستهای پیشگیرانه داشته باشیم هم درمانی.
 
 
 
گفت و گو با محمود مطهری نیا
اشاره:

قریب 12سال همکاری با تحریریه ماهنامه موعود و انجام بیش از 100مصاحبه تخصصی با مشاهیر مهدوی سطح کشور و تعدادی از دانشمندان و مشاهیر آلمانی، بوسنیایی،هندی و... اهم فعالیتهای مطهری نیا را در سالهای گذشته تشکیل می دهد. از وی کتب و مقالات متعددی در حوزه های مهدویت ،تاریخ صدر اسلام و اخلاق اسلامی منتشر شده که شهرت کتاب شش ماه پایانی و نسبت آن با موضوع این مصاحبه بهانه ای شد تا برای پاسخ به سوالات سراغ او برویم. وی هم اکنون مدیریت گروه مطالعات راهبردی مهدویت پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات وزارت ارشاد را عهده دار است. امید که مقبول طبع شما قرار گیرد.

  • با سلام لطفا برای شروع از جایگاه مهدویت در میان روایات اسلامی برای ما بگویید
قبل از هر مطلبی عرض سلام خدمت شما و همه خوانندگان خوب و صمیمی سایت موعود دارم که در این ایام با پیگیری جدی که داشتند زمینه انجام این مصاحبه را فراهم کردند.
در پاسخ به این سوال مطلبی را از حضرت آیت الله مظاهری نقل می کنم که به گمانم با رعایت اختصار تمام جواب مدنظر شما را به همراه داشته باشد. ایشان می فرمودند ما حدود 6000روایت در حوزه مهدویت داریم که درباره هیچ موضوع دیگری حتی نماز به این تعداد روایت به دست ما نرسیده است.

  • محتوای این 6000روایت چیست و نشانه های ظهور در میان آنها چه جایگاهی دارد؟
در مجموعه این روایات موضوعات متنوع و متعددی طرح شده که از اثبات ولایت و امامت حضرت مهدی علیه السلام تا حوادث آستانه قیامت و عصر حضور و پس از ظهور ایشان را در برمی گیرد؛ولادت امام، تاریخ عصر غیبت، ضرورتها و آثار غیبت امام، وظایف منتظران، توقیعات و تشرفات از جمله این عناوین هستند. همین طور که می بینید 6000 روایت محدود به نشانه های ظهور نیست و نشانه های ظهور تنها بخشی از این حجم عظیم و بی سابقه روایات را دربرمی گیرد. به عبارت دیگر روایات نشانه های ظهور درصدی از از کل این روایات است.

  • نحوه بیان نشانه های ظهور در روایات به چه شکل است و آیا مجموع این نشانه ها تا کنون شمارش شده اند؟
در استقصایی که استاد علی اکبر مهدی پور انجام داده اند ضمن یکی از جلساتی که در خدمتشان بودم فرمودند مجموعه این نشانه ها حدود2000 مورد می شود. ایشان در کتاب لزوم تفکیک علائم حتمی از غیر حتمی خود نیز به این مطلب اشاره کرده اند. با توجه به آشفتگی مخاطبان ائمه علیهم السلام و ضعف آنان روایات شکل و سیاق کاملا منظمی ندارند. در سالهای اخیر و به خصوص 4 دهه گذشته تلاشهای در خور توجهی برای منظم کردن این میراث ارزنده انجام شده است. استاد علی کورانی کتاب عصر ظهور این روایات را بر اساس مناطق جغرافیایی دسته بندی کرده اند. کتاب مهدی منتظر آیت الله خراسانی با تاکید بر جنبه های فرهنگی دسته بندی های خوبی را در خود جای داده است. همچنین کتاب الفجر القدس المهدی علیه السلام نوشته استاد مجتبی الساده برای اولین بار نشانه های  نزدیک به ظهور را ماه به ماه دسته بندی کرده اند که در نوع خود بی نظیر است. مجموعه این نشانه ها را به ترتیب حروف الفبا و به شکل رایج معجم نویسی می توانید در کتاب چهارجلدی معجم الملاحم والفتن آیت الله دهسرخی ببینید.

تحقیق مفصل و طولانی مدتی در حوزه نشانه های ظهور و منابع مربوط به آن داشتم که  در پایان به این نتیجه رسیدم که پس از تفکیک حوادث پیش از قیامت و پس از ظهور از مجموعه روایات اشراط الساعه و علائم ظهور میزان نشانه های باقیمانده را به حداقل بیست و یک شکل می توانیم دسته بندی کنیم: براساس مناطق جغرافیایی، آسیبهای اجتماعی، بلایای طبیعی، زمانه وقوع، شخصیتهای جریان ساز آخرالزمان و... بخشی از این دسته بندی ها تا کنون انجام شده و بخشی از آنها نیازمند تحقیقات جدی و نوین است.

  • به نظر شما چه ضرورتی داشته که این همه به موضوع نشانه های ظهور پرداخته شود و چه فوایدی برای ما به دنبال دارد؟
قبل از پاسخ به این سوال مجددا تاکید می کنم مجموعه روایات مهدویت به موضوعات متنوع و متعددی می پردازد که یکی از آنها نشانه های ظهور است؛ یعنی ما گمان نکنیم همه آنچه درباره امام عصر علیه السلام به دست ما رسیده محدود به نشانه های ظهور نمی شود.

بحث نشانه های ظهور ازز این جهت پررنگ تر از بقیه بخشها به چشم می خورد که اساسا بشر کنجکاو و عجول آفریده شده و بر مبنای همین دو ویژگی دوست دارد هرچه سریعتر از  آنچه قرار است در آینده اتفاق بیفتد با خبر شود. شما وقتی روایات را مرور می کنید می بینید این کنجکاوی و پرسش از آینده از زمان حضرت آدم مطرح بوده است. با بررسی اجمالی مشاهده می کنیم از 2000 نشانه گفته شده بیش از 1900 مورد آنها تا کنون اتفاق افتاده و تنها نشانه های حتمی آستانه ظهور و حوادث حاشیه آنها باقی مانده است. طبیعتا چنین پیگیری و استقصایی می تواند چنین آثاری برای ما به دنبال داشته باشد:

1.    یقین به علم غیب و علم به آینده معصومین علیهم السلام
2.    افزایش امید به وقوع و قرب ظهور
3.    شناسایی جایگاه خود در نقشه هستی
4.    آمادگی برای مواجهه با آسیبها و فتنه ها
5.    ریشه یابی دقیقتر مشکلات و بحرانها
6.    جهت یابی برای برنامه ریزی های خرد(فردی/ خانوادگی،...) و کلان اجتماعی(درون مرزی، درون دینی و مذهبی، بین المللی)
که برای پرهیز از اطاله کلام تفصیل آن را موکول به فرصتی دیگر می کنم.


منبع:
http://mazhabi-farhangi.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 11 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر

حسین قدیانی

تقدیم به سید شهیدان اهل قلم

 

زندگی گردش خون است در رگ حیات و مرگ می تواند پایان زندگی نباشد. بسیجی ها حیات واقعی خود را در شهادت جست و جو می کنند. جنگ نرم آمده بود تا در باغ شهادت را دوباره باز کند. با خود می گفتم؛ حسین غلام کبیری چه دیده بود در شهادت که از زندگی گذشت؟ خبر شهادت او را در سیدالکریم قاصدکی به گوش مادرش رساند. سحر بود و هنوز صبح سر نرسیده بود. یا فالق الاصباح. این بچه بسیجی جنوب شهری در نبود تانک بعثی ها، رفت زیر شنی شایعات بعضی ها. دشمن گاهی با خمپاره می آید و این بار با دروغ و نیرنگ با ماهواره آمده بود. تنها سلاح بسیجی های مظلوم ما در جنگ نرم، ایمان بود و جز اسلحه ای به نام باتوم مجهز به سلاح دیگری نبودند. باز هم جنگ ۸ ساله که لااقل سازمان مللی پیدا شد و عراق را متجاوز اعلام کرد. اینجا اما آن دستگاهی که سمفونی عدالت را باید محکم بنوازد، متجاوز نمی خواند سران فتنه را. داغ جنگ نرم هنوز بر دل ماست و ای خوشا پرنده ایی که کوچ کرد از این کوچه بن بست و رهسپار بهار شد. در این فصل خزان زده، برگ غیرت دارد از درخت بصیرت پایین می ریزد و شلاق باد دارد تن رنجور عدالت را می نوازد. چه غریبانه بود و چه غریبانه است این جنگ نرم ما. آهنگ جنگ نواخته شد اما آهنگرانی نداشتیم. هیچ کس نبود تا به ما روحیه دهد الا نور ماه. وظیفه ستاره هم افتاد روی دوش ماه. آهنگ جنگ نواخته شد و این بار هم خط را خط مقدم اینترنت را خدا شکست اما آوینی فتح ما را روایت نکرد. از آن حنجره محزون هر چه انتظار کشیدیم، صدایی بلند نشد. شاید هم گوش ما کر بود. شاید چشم ما کور بود و در ۹ دی، شهدا را ندیدیم. عارفی می گفت:  پروانه ها جملگی آمده بودند. پندار ما این است که شهدا در بهشت برین راحت نشسته اند و کاری با عاقبت انقلاب اسلامی ندارند اما حقیقت آن است که زمان هر چه از بهمن ۵۷ بیشتر می گذرد، پرستوها بیشتر هوای انقلاب را دارند. اگر شهدا نبودند و بسیجی ها، ۹ دی چه فرقی با دیگر روزها دارد؟ شرف الزمان بالزمین. شرف زمان به زمینیانی است که به ایام مجروح، روح دوباره می دمند. مسیحا نفسان را اگر چشم معیوب ما در ۹ دی نتوانست ببیند، آن مادر شهیدی که آمده بود راهپیمایی، به خوبی مشاهده کرد. کاش گوش نامحرمان کر بود تا حاجیه خانم شعبانی، به ما می گفت که در ۹ دی چه ها دیده. ای روز خوب خدا، ای ۹ دی! اندک اندک دوباره برگ های پائیزی از اشجار تقویم بی روح، تقدیم زمین می شوند و ما باز به تو می رسیم. سکوت ما در تو شکست و بغض ما نیز. برای ما ۹ دی، همان ۲۲ بهمن است. هر که می خواهد ۹/ ۱۰ را بشناسد، باید داستان تاسوعا و عاشورا را بخواند. ۹ دی، ۲۲ بهمن خامنه ای است. ۹ دی امام را ندید اما شهدا آمده بودند تا عطر امام را در خیابان انقلاب جاری کنند. این بار هم ۹ دی عاشورا بود و خیابان انقلاب، کربلا اما امام عاشورا این بار تنها نماند، چون بسیجی ها بودند و شعار “ما اهل کوفه نیستیم” می دادند تا علی تنها نماند. ۹ دی یک روز نیست؛ یوم الله حضرت ماه است. ۹ دی مظهر شهدا بود. امام کو، تا بر دست و بازوی ستاره ها بوسه زند؟ ما در ۹ دی گنج های جنگ نرم را دیدیم. ما در ۹ دی از این موهبت برخوردار بودیم که در روی همین زمین ستاره ببینیم. منافقین می پنداشتند گرد ماه را آه فرا می گیرد و دور آینه را غروب آدینه، و خامنه ای تنها می ماند. دشمن در جنگ نرم متکی به شایعه است و زود باور می کند توهمات خود را. مگر ما مرده ایم که در میان ۲۵۰۰ ماهواره جاسوسی دشمن، در میان این همه ماهواره اغیار، تنها بماند این ماهپاره علوی تبار؟ خامنه ای خود، عمار دین خداست در این روزگار. خامنه ای آخرین عمار علی است و اولین یار حضرت حجت. جهان به زودی از این ظلمتکده جهال نجات خواهد یافت. در چشمان ماه این روزها خوب که خیره شوی، نور خورشید را خواهی یافت. تا خامنه ای هست، ما را از پیچیدگی فتنه هراسی نیست. بیت رهبری مسجد جامع خونین شهر ستاره هاست. قلب ما در خانه ماه می تپد. اگر ماه نباشد، شب پرستان آه ما ستاره ها را به سینه چاه گره می زنند. اگر ماه نباشد، خفاشان سر از بدن سحر خواهند برید و سپیده را یتیم خواهند کرد. ما از مرگ در پای ماه نمی ترسیم و خدا را شکر می کنیم بابت آفرینش ماه. خمس ستاره بودن، زکات این نور، قربانی شدن در راه ماه است و حسین غلام کبیری تمام آبروی ماست. شهادت جان مایه جنگ نرم است و اگر حقیقت را بخواهی قبل از شهادت در جنگ نرم زیاد باید خون دل خورد که هنوز فتنه باقی است و هنوز روز ۹ دی به شب نرسیده است. سرخی این غروب از دل ماست؛ یا فالق الاصباح!



منبع:
http://mazhabi-farhangi.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 7 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر
 به راستی جای سؤال دارد! چه شده است كه در چند دهة گذشته، همجنس‌گرایی به خصوص در جامعة آمریكا چنین رشد سرسام‌آوری پیدا كرده است و چگونه است كه هرچه بیشتر می‌گذرد، آنها یكی پس از دیگری سنگرهایی را كه به طور سنّتی و طبق قوانین، جلوی پیشروی آنها احداث شده بود، در هم می‌شكنند و پیش‌تر می‌آیند؟
 

به راستی جای سؤال دارد! چه شده است كه در چند دهة گذشته، همجنس‌گرایی به خصوص در جامعة آمریكا چنین رشد سرسام‌آوری پیدا كرده است و چگونه است كه هرچه بیشتر می‌گذرد، آنها یكی پس از دیگری سنگرهایی را كه به طور سنّتی و طبق قوانین، جلوی پیشروی آنها احداث شده بود، در هم می‌شكنند و پیش‌تر می‌آیند؟ آن‌طور كه نویسندة این مقاله می‌گوید، بی‌تردید یكی از دلایل رواج همجنس‌گرایی، ترویج آموزه‌های فمنیستی در تمام سطوح جامعه و به ویژه در بین زنان جوان است. فمنیسم كه از همان ابتدا مورد حمایت‌های مالی گستردة بنیادهای مختلف و نیز سیاست‌گذاران فمنیست و همجنس‌گرا قرار داشت، توانسته است خود را به عنوان پدیده‌ای طبیعی مطرح كند و خواستار كسب به اصطلاح، حقوقی شود كه از آنها محروم بوده است. فمنیست‌ها از ابتدا با دامن زدن به آموزه‌های دروغینی چون بی‌نیازی زنان از مردان در برآوردن نیازهای جنسی خود و ترویج استقلال زنان از طریق اشتغال و تقدّم كار بر خانه و خانواده، همواره بر آتش همجنس‌گرایی دمیده‌اند.

در سال 1970م. فردریك جف، نایب رئیس سازمان «فرزند دار شدن برنامه‌ریزی شده»، كه حامی مالی آن «راكفر» است، اعلام كرد كه چگونه عوامل اجتماعی برای دستیابی به كنترل باروری باید مورد استفاده قرار گیرد.

این عوامل شامل تشویق افزایش همجنس‌گرایی، تغییر تصویر خانوادة ایده‌آل و تشویق زنان به كار در بیرون خانه می‌شد. این سازمان توصیه می‌كرد كه اگر این برنامه شكست بخورد، باید آن را با افزودن موادّ كنترل باروری در آب آشامیدنی جایگزین كرد.

تنزّل بی‌سابقة خانوادة آمریكایی از دهة 1960م. بدین سو، تصادفی صورت نگرفته است. ما قربانیان یك كارزار جنگ روانی هستیم كه توسط سیا و بنیادها، از رهگذر رسانه‌ها، دولت و تحصیلات كلاسیك انجام گرفته است. آنها مادّة خنثی كننده را در آب آشامیدنی فرهنگی ریختند. عنصر اصلی این مادّه، ترویج همجنس‌گرایی به عنوان یك جایگزین برای تمایل نسبت به جنس مخالف است.

«فمنیسم» كه تحت عنوان «حقوق زنان» تعبیر می‌شود، در واقع یك جنبش همجنس‌بازی زنانه است. این جنبش، زنان را به طرف این اعتقاد می‌راند كه این جامعه است كه غرایز زنانه را به آنها می‌آموزد و این غرایز، شیطانی هستند. این جنبش به آنها می‌آموزد كه از مردان بترسند و با آنها رقابت كنند و رضایت را به جای خانواده، در اشتغال بجویند.

زنانی كه زندگیشان را وقف خانواده‌شان می‌كنند، دارای عالی‌ترین جنبه‌های حیات انسانی هستند. آنها موجوداتی مقدّس هستند كه عشق و زیبایی را در جهان می‌پراكنند و به برآوردن نیازهای روزمرّة واقعی مردان و كودكان تمایل دارند. كوچك شمردن و تحقیر كردن این زنان، تهمت دروغین و شومی است كه سزاوار خود شیطان است. با این حال این همان چیزی است كه جنبش فمنیستی به خاطر آن به راه افتاده است، اگر چه خودشان آن را انكار كنند.

بتی فریدمن، مؤسّس فمنیست و میانه‌روی، این واقعیّت را پنهان می‌كند كه یك فعّال كمونیست است؛ او زنان خانه‌دار را با قربانیان اردوگاه‌های كار مقایسه می‌كند. سیمون بولیوار كمونیست، یكی دیگر از مؤسّسان فمنیسم می‌گفت: نباید به زنان گفت كه مادری و خانه‌داری را انتخاب كنند، چون آنها حتماً این گزینه را انتخاب خواهند كرد. بر اساس نظر الن نیلیس فمنیست، فمنیسم غایت یك انقلاب در ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی است ... هدف هر اصلاحات فمنیستی، از سقط جنین قانونی گرفته تا برنامه‌های مراقبت از كودك، تحلیل بردن ارزش‌های سنّتی خانوادگی است.

فمنیست‌ها با كدام بخش از ارزش‌های خانوادة سنّتی مخالف هستند؟ عشق؟ فداكاری؟ وفاداری؟ امنیّت؟ آماده كردن نسل جدید برای زندگی؟ بی‌دلیل نیست كه آنها را «فمی‌نازیسم» خوانده‌اند.

راكفلر از طریق «آی. جی فاربن» بودجة نازیسم را تأمین كرد. او «انجمن بهسازی نژادی» را كه روابط نزدیكی با همتای نازی خود داشت، تأمین مالی می‌كرد.

راكفلر، آلفرد كینزی، همجنس‌گرای بچّه‌بازی را كه «گزارش كینزی» او جایگزین عشق مبتنی بر ازدواج همراه با روابط جنسی تصادفی شد، تأمین مالی می‌كرد.

راكفلر به تأمین مالی «مطالعات زنان» كه یكی از زمینه‌های آموزشی هواخواهان پرشور فاشیستی است كه زهر خود را تحت عنوان عوامل تغییر در جامعه می‌پراكند، ادامه می‌دهد.

این گروه نخبه، همجنس‌گرایی را برای مستقر كردن یك نظم نوین جهانی فاشیستی ترویج می‌كند. همجنس‌گرایی یك ناهنجاری است كه مشخّصة آن ناكامی در پیوند با یك عضو از جنس مخالف است. همجنس‌گرایی زنانه (فمنیسم) كه زنان را مجبور می‌كند شبیه مردان باشند (و برعكس)، دستیابی به چنین ارتباطی را دشوار می‌كند. در نتیجه با اغفال میلیون‌ها مرد و زن، خوشبختی را از آنها گرفته است.
هدف این گروه نخبه، انتقال قدرت از ملّت ـ كشور، به عوامل خود در سطح جهان است. زمانی كه قدرت دمكراتیك ما از دست رفت، این گروه نخبه، استاندارد زندگی را تقلیل خواهد داد. به نابرابری‌های اقتصادی در جهان سوم به عنوان طرحی كلّی برای آینده بنگرید. شعار این گروه نخبه این است: هرچه برای شما كمتر باشد، برای ما بیشتر خواهد بود.

یك جمعیّت پریشان و غیر كاركردی و محروم از تاریخ و فرهنگ خود، سرنوشت خود را در تاریخ تشخیص نخواهد داد. مردان   اخته شده و بی‌دل و جرئت، قادر به مقاومت نخواهند بود.

از مركز راكفلر تا میدان وینی پگ
زمانی كه در «دانشگاه وینی پگ» به طور پاره وقت، انگلیسی تدریس می‌كردم، با سیاست‌های گروه نخبة پنهان كار، بیشتر آشنا شدم. در آن مقطع، من در حال تحقیق در موضوع عشق بین زن و مرد در آثار دی. اچ لارنس، چخوف و هنری جیمز بودم.
یك مشت از فمنیست‌های مبارزطلب، با دفاع من از زنانگی سنّتی مخالفت كردند. آنها نامه‌ای مملو از تهمت به من نوشتند و درآن اتّهام‌هایی را نثار من كردند. كنستانس روك، رئیس دانشگاه، بدون هیچ تحقیقی ادّعاهای آنها را پذیرفت. دانشگاه به شكایت من نسبت به تبعیض صورت گرفته، اعتنایی نكرد. «كمیسیون حقوق بشر مانیتوبا»، كه یك دژ فمنیستی دیگر است، نیز شكایت مرا بدون هیچ تحقیقی رد كرد.

سردبیر «وینی پگ سان»، لین كوك رن، من را در قامت مردی پنجاه ساله تصویر كرد كه با اغوای دانشجویان دختر هجده سالة خود، با پرسیدن سؤالاتی دربارة زندگی جنسی آنها، لذّت می‌برد.

سال گذشته وقتی این خبر از لین كوك در صفحة اوّل روزنامة وینی پگ نقش بست كه روش استمنای زنان را سر كلاس به دختران چهارده سالة دبیرستانی آموزش می‌داده است، مشت این فمنیست همجنس‌گرا باز شد. این دخترها، برای یك درس تابستانی با عنوان «زن در هنرهای گوناگون»، ثبت نام كرده بودند؛ امّا به جای آن، «مقدّمه‌ای بر آشنایی با همجنس‌گرایی زنانه» را به آنها آموخته بودند. روك از این رفتار خود ابراز ندامت نكرد و فقط گفت، می‌پذیرد كه این سن برای آموزش ابزارهای جایگزین مردان به دخترها، خیلی زود است.

در یك روال عادّی، روك باید به خاطر این قانون‌شكنی، شغلش را از دست می‌داد، امّا هیچ اخطاری از طرف وزارت آموزش و سایر مدافعان طرز فكر او در جامعه صادر نشد. روك، تقصیری ندارد چون دستورهای خود را به طور مستقیم از بالا دریافت می‌كند.

این موضوع زمانی روشن شد كه جیم كار، مدیر اجرایی «شورای تجاری مانیتوبا» را دیدم. من فكر می‌كردم كه كارآفرینان پیشتاز استان، نگران هستند كه فمنیست‌ها، نفرت از مردان و تبعیض را به نفع زنان، اقلّیت‌ها و همجنس‌گرایان آموزش دهند، امّا او این طرز فكر من را رد كرد. یكی از كارهای قبلی او بیوگرافی نویسی برای داف رابین بوده است. رابین كه یكی از رؤسای پیشین مانیتوبا بود، عضو شورای روابط خارجی (گروه نخبة بدنة هماهنگ كنندة ایالات متّحده) است. هارتلی ریچاردسون كه رهبر دیرینة جامعة كسب و كار مانیتوبا بوده است، یكی از اعضای «كمیسیون سه جانبه» است. منافع راكفلر، این بدنه‌ها را برای ترویج دولت جهانی نخبگان تشكیل می‌دهد و استفن هارپر، نخست وزیر كانادا و گری دور، رئیس مانیتوبا، هركدام به نوبت، دور رقص خود را انجام می‌دهند. در نتیجه، طرّاحان گروه نخبه و اعوان و انصار آنها (در دولت، سیستم آموزشی و رسانه‌ها) فعّالانه در حال ترویج همجنس‌گرایی به منظور بی‌ثبات و خنثی كردن ما هستند. هدف غایی آنها ربودن حقّ زاد و ولد ما به معنای دقیق كلمه است.

سیاحت غرب، شمارة 81.

هنری مكوو
ماهنامه موعود شماره 115



منبع:
http://mazhabi-farhangi.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 1 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر
پیامبر اسلام در (ص) نگاه دانشمندان
چکیده
«محمد(ص) دیوانه نیست؟» عنوان مقاله‎ای است که در یکی از سایت‎های اینترنتی ارائه شده است. در این مقاله نویسنده بر آن است تا پیامبر اکرم(ص) را فردی معرفی کند که دارای بیماری روانی بوده و ادعای نبوت او به خاطر تلقین اطرافیانش بوده است. او بر ادعای خود شواهد نازلی را ارائه می‌دهد.
این نوشتار در پی آن است تا با توجه به زندگی بالنده پیامبر اکرم(ص) و تمسک به بیانات اندیشمندان غربی در خصوص شخصیت والای پیامبر اسلام، نادرستی و کذب این سخن را نشان داده و گوشه‎ای از دریای عظیم این شخصیت جاودانه را برای مخاطب محترم بیان دارد.



منبع:
http://yorikhudo.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 1 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر

تعریف علم و ارزش علم و عالم از دیدگاه قرآن

به نظر می رسد، علم نوعی استدلال منطقی برای توصیف، تفسیر، توضیح، تبیین و شناخت پدیده ها و واقعیت های موجود در عالم خلقت است که همراه با مشاهده و تحلیل می باشد. به وسیله علم می توان موجودات جهان را استدلالی دسته بندی، و قوانین و روابط حاكم در بین آن ها را شناسایی كرد. كه نتیجه آن ساده شدن انجام كارها و شناخت پدیده هاست. به وسیله علم می توان در مورد جهان مادی قضاوت كرد كه چگونه هست و چه صفاتی دارد. و چگونه نیست چه صفاتی ندارد. هر دانشمندی بنابر اطلاعات زمان خود و تحقیقاتش نظریه های داده كه تا زمان بطلانش، كاربرد داشته است. اما نظریه هایی که منطبق بر آیات الهی است، بطلان ناپذیر است.



منبع:
http://yorikhudo.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 1 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر
آموخته ام که، با پول میشود....

خانه خرید ولی آشیانه نه،

رختخواب خرید ولی خواب نه،

ساعت خرید ولی زمان نه،

می توان مقام خرید ولی احترام نه،


منبع:
http://yorikhudo.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 1 مهر 1389 :: نویسنده : صفدر

عالم در احادیث

عالم كسی است كه علم دارد. بعضی از عالما به علم خود عمل می نمایند و بعضی دیگر از عالمان به علم خود عمل نمی نمایند. عالمی از نظر اسلام ارزش دارد كه به علم خود عمل می نماید. ارزش عالمانی كه به علم خود عمل می نمایند، در اسلام وصف ناپذیر است.

عالم از دیدگاه پیامبر اعظم

علامه طباطبایی در سنن النبی در باره برخورد پیامبر اعظم(ص) با اهل علم می نویسدیكی از روش های پیامبر(ص) این بود كه اهل فضل و دانش را همه وقت می پذیرفت، و به هركس به مقدار دانش و بینش كه در دین داشت، احترام می گذاشت، بعضی را به یك حاجت، بعضی را به دو حاجت، و بعضی را بیشتر، پیامبر خدا به رسیدگی حوایج اهل فضل می پرداخت و آن ها را به اصلاح عیوبشان وامی داشت و درباره امت از آنان سو ال كرده و مطالب مهم را برایشان بازگو نموده و می فرمود: می بایست كه حضار[آموخته ها را] به گوش افراد غایب برسانند و نیاز وحاجت اشخاص كه به من دسترسی ندارند را به من ابلاغ نمایید، و آگاه باشید هركس كه نیاز شخص ناتوانی را نزد سلطانی باز گو كند، خداوند نیز قدم های او را در روز قیامت محكم و استوار می سازد.



منبع:
http://yorikhudo.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم


«إن هذا القرآن یهدی للتی هی أقوم و یبشرالمؤمنین الذین یعملون الصالحات أن لهم أجرا كبیرا»

مدیر وبلاگ : صفدر
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو