پورتال فرهنگی مذهبی قران فارسی
دوشنبه 23 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر

با نعمت خدا معصیت نكنیم‏ !


عبد شاكر آن انسانى است كه با نعمت خدا معصیت نكند و با تكیه بر نعمت الهى، با امر و نهى حضرت او- كه به مصلحت انسان تنظیم شده- به مخالفت با وجود مقدس پروردگار برنخیزد.


شهوت

راستى چه جنایت بزرگ و سنگینى است كه انسان نعمت الهى را كه عبارت از تمام اعضا و جوارح انسانى و زمین و هوا و خوراك و پوشاك و تمام مواد مادى است صرف گناه و مخالفت با حضرت دوست كه از باب كرم و لطف و عنایت این همه نعمت در اختیار آدمى گذارده بنماید!!

گناه‏كار براى گناه ابزارى جز نعمت‏هاى الهى در اختیار ندارد، كسى كه مى‏خواهد به نامحرم نظر كند و راه خیانت به ناموس یك مملكت را به روى خود باز كند جز این نیست كه باید از نعمت چشم و قدم و مال و شهوت براى رسیدن به امیال شیطانى و جهنمى‏اش مایه بگذارد.

كسى كه مى‏خواهد از صداى حرام و آواز محرم و لهو و لعب و موسیقى‏هاى ایمان برانداز، لذّت ببرد جز این نیست كه باید از گوش و مال كه هر دو نعمت حق‏اند مایه بگذارد.

كسى كه مى‏خواهد دروغ بگوید، تهمت بزند، استهزا كند، افترا ببندد و دو به‏ هم زنى نماید، نفاق افكنى پیشه سازد، فحش بدهد، باطل بگوید، حق را ناحق كند، زورگویى كند، شهادت ناحق بدهد، جز این نیست كه باید از نعمت زبان استفاده كند.

كسى كه مى‏خواهد كار خلاف خدا انجام دهد، مگر نباید تمام هستى خود را براى افتادن در حرام به كار بگیرد؟!

مواظب باشیم نعمت، عامل غفلت و بدبختى ما نشود، تمام این نعمت‏ها را خداوند مهربان براى خوشبختى ما قرار داده، قدرشناس نعمت باشید و راه خرج كردن نعمت را از انبیا و ائمه و قرآن بیاموزید


ادامه مطلب


نوع مطلب : دین و اندیشه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 23 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر

 کلیپ ها 
 نواهنگ ها 
 گالری تصاویر مکه معظمه 
 گالری تصاویر مدینه منوره 
 تصاویر ویژه 
 موبایل اسلامی

 محصولات ویژه مشترکین ایرانسل 
 قفسه

 کتابخانه تخصصی 
 حج ولایت

 حج نبوی و حج علوی(علیهماالسلام) 

 سیره فاطمی و حج حسنی(علیهماالسلام) 

 حج حسینی و حج سجادی (علیهماالسلام) 

 سیره امام محمد باقر علیه السلام در حج 

 حج صادقی(علیه السلام) 

 حج موسوی و حج رضوی (علیهماالسلام) 

 حج تقوی (علیه السلام) 

 حج نقوی و حج عسكرى(علیهماالسلام) 

 حج مهدوی(علیه السلام) 
 أسرار حج

 اسرار طواف و 7 بار چرخیدن چیست؟ 

 اسرار نام های كعبه 

 بُعد درونی مناسک 

 كعبه، تجلی جلال حق 

 كعبه، تجلی جمال حق 

 بیعت با کعبه 

 حج ضیافت است، حاجیان ضیوف الرحمان 

 حفظ رهاوردهای معنوی حج 

 نشانه قبولی حج 
 آداب حج

 دو نکته مهم در آداب حج 

 پرداخت سه چیز از مال پاک خود 

 نیت خالص،توبه از گناه و وصیت کردن 

 گذشت از لغزش دیگران و قبول عذر عذرخواه 

 همسفران خود را دریابیم 
 ویژه نامه های پیشین

 احرام عشق 

 سرزمین عشق 

 مشق بندگی 

 پرواز به دیار عاشقی 

 فصل عاشقی 

 زمزم عشق 




نوع مطلب : متفرقه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چرا دختران زودتر از پسران مکلف می‌شوند؟ ‌


توفیق زن بیش از مرد است و اگر انسان تنزل کند، حداقل باید بگوید زن همانند مرد است. زیرا تقریباً شش سال قبل از این که مرد، مکلف بشود، زن را ذات اقدس اله به حضور پذیرفته است. زن همین که از نُه سالگی گذشت و وارد دهمین سال زندگی‌ شد، خدا او را به حضور می‌پذیرد و با او سخن می‌گوید و روزه را بر او واجب می‌کند، مناجات های او را به عنوان دستور مستحب شرعی گوش می‌دهد. آن وقتی که هنوز مرد به عنوان یک نوجوان مشغول بازی است، زن مشغول راز و نیاز و نماز است.


تکلیف

شش سال، زمینه‌سازی کردن و از دوران نوجوانی او را به حضور پذیرفتن، نماز را که عمود دین است بر او واجب کردن، روزه را که سپر دین است و حج را که وفد الی‌اللَّه است و مهمانان در آن سفر به ضیافتگاه خداوند می‌روند، بر زن واجب کردن، اینها همه نشانه آن است که زن برای دریافت فضائل، شایسته‌تر از مرد است. و اگر این منطق درست تبیین و اجرا گردد، نتیجتاً معلوم خواهد شد که زن بالاتر از مرد و لااقل همتای مرد است. ‌

 

بهره‌مندی از ثواب نماز

زن گرچه ممکن است در طی دوران عادت از برخی از عبادت محروم باشد، اما تمامی آن‌ها جبران‌پذیر است، زیرا قضای روزه‌ها را به جا می‌آورد و برای نماز اگر وضو بگیرد و در مصلّای خود رو به قبله بنشیند، و به مقدار نماز، ذکر بگوید ثواب نماز را می‌برد. همان گونه که اگر مسافری پس از خواندن دو رکعت واجب، سی یا چهل بار تسبیحات اربعه را تکرار کند، جبران آن دو رکعت ساقط شده را خواهد کرد. پس این گونه از فضائل جبران‌پذیر است. ‌

عمده آن است که مرد وقتی پانزده سالگی را تمام نمود و وارد شانزدهمین سال زندگی شد، شایستگی خطاب الهی را کسب می‌نماید و قبل از آن چنین لیاقتی ندارد، زیرا بلوغ زمینه تشرف به مقام عبودیت است.

محرومیت‌هایی که زن در دوران عادت دارد قابل جبران است و هم شش سال قبل از مرد، از همه مزایایی که مرد محروم است برخوردار می‌شود


ادامه مطلب


نوع مطلب : چرا ها ...، دین و اندیشه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 23 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر

دو نکته مهم در آداب حج

حفظ چشم از نگاه به نامحرمان و رهایی از قید و بند دنیا و دلبستگی هایش دو نکته مهمی که زائر باید برای قبولی حج خود به آن ها توجه داشته باشد؛ در ادامه به توضیح ان ها می پردازیم.

 

حج
حفظ چشم از نگاه‌ به نامحرمان

زائران حج معمولاً یا مجرد هستند، یا بدون همسر به زیارت رفته‌اند و یا اگر با همسر موفق به زیارت خانه خدا شده‌اند، به خاطر کثرت زائران و کمبود جا، به ناچار باید در طبقاتی از هتل جدای از یکدیگر باشند. و علاوه بر این در احرام عمره تمتّع، و حجّ تمتّع باید به عنوان واجب شرعی محرمات احرام را رعایت کنند؛ از این جهت ممکن است شیطان دست به کار شده، آنان را به سوی غریزه شهوت سوق دهد؛ به خصوص زن نامحرمی که هنگام ادای مناسک حج گِردی صورتش باید بدون پوشش باشد. اینجاست که زائر باید توجه داشته باشد که هر لحظه امکان دارد از طریق چشم چرانی ـ آن هم در حرم امن الهی ـ در خطری عظیم قرار گیرد.

پس باید با کمک گرفتن از حضرت حق و توجه به قیامت، و برای این که حجّش آمیخته با چشم‌چرانی نگردد، از این گناه زشت (چشم‌چرانی و نگاه به صورت و اعضای ناموس دیگران) بپرهیزد.

امیرمؤمنان (علیه السلام) در روایاتی چنین می‌فرماید:

«چشم‌ها دام‌های شیطان‌اند».(1)

« کوری چشم بهتر است از بسیاری از نگاه‌ها!».(2)

«کسی که چشمش را در نگاه کردن آزاد بگذارد، اندوهش بسیار می‌شود».(3)

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه وآله) درباره نتیجه خودداری از چشم‌چرانی می‌فرماید: اگر مرد مسلمانی نگاهش به زنی افتد و چشم فروبندد، خدای تعالی توفیق عبادتی به او عنایت می‌کند که شیرینی‌اش را در دلش حس می‌کند


ادامه مطلب


نوع مطلب : دین و اندیشه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر

راه مقابله با طلسم و سحر


طلسم کار ساده و راحتی نیست و از دست هر کسی بر نمی آید. باید توجه داشت که از هر کسی که ادعای دانستن این امور را دارد، نباید به راحتی پذیرفت؛ چون بسیاری از سودجویان از این راه برای خود منبع درآمد درست کرده و مردم را فریب می دهند.


جادو به مثابه یک  قدرت قدسی!!!
انسان موجود پیچیده‌ و ناشناخته ای است که می‌تواند کارهای خارق ‌العاده و غیر طبیعی انجام دهد. این قبیل کارها از ابعاد مادی و غیر مادی وجود انسان سرچشمه می‌گیرد. از جهت مادی انسان می‌تواند با کمک ابزار مادی و با انجام برخی تمرینات، سرعت خود را در انجام برخی کارها افزایش دهد و یا نسبت به برخی پدیده‌ها عادت کند که برای دیگران تعجب آور باشد. از جهت معنوی نیز انسان با به کارگیری نیروی‌های روانی و روحی کارهای فوق العاده انجام می دهد. یکی از این امور خارق العاده طلسم است.

مجمع البحرین در ذیل کلمه طلسم می نویسد: «سه نظریه مشهور درباره واژه طلسم وجود دارد: 1 از دو لفظ طلٌ به معنای اثر و اسم ترکیب یافته است. 2 لفظی است یونانی به معنای گره غیر قابل گشودن. 3 مقلوب کلمه مسلط است».[1]

نویسنده «کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون» می نویسد: «عبد العلی بیرجندی در شرح تذکره می گوید: طلسم عبارت از کار خارق عادتی که مبدأ آن قوای فعٌاله (اثر گذار) آسمانی آمیخته با قوابل زمینی منفعله (اثر پذیر) است، تا بدان امور شگفت و غریب پدید آورند؛ زیرا برای حدوث کائنات عنصری که اسباب آنها قوای آسمانی است، شرایط مخصوصی است و به این شرایط استعداد قابل، کمال می پذیرد و از این رو کسی که احوال قابل و فاعل را بشناسد و بر جمع میان آنها قادر باشد، می تواند به ظهور آثار عجیب و شگفتی پی برد».[2]

پس اولاً: در طلسم از طریق برخی ابزار و وسایل مادی، نیروهای ماورائی جهت انجام کارها به خدمت گرفته می‌شوند.

ثانیاً: طلسم کار ساده و راحتی نیست و از دست هر کسی بر نمی آید. باید توجه داشت که از هر کسی که ادعای دانستن این امور را دارد، نباید به راحتی پذیرفت؛ چون بسیاری از سودجویان از این راه برای خود منبع درآمد درست کرده و مردم را فریب می دهند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : دین و اندیشه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر

کرامت رضوی

کرامت در قرآن
کرامت در قرآن:

آیات بسیاری درباره کرامت در قرآن آمده است. در اینجا به چند نمونه از این بسیار اشاره می شود:

وَ مَنْ یُهِنِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ مُكْرِمٍ‏ إِنَّ اللَّهَ یَفْعَلُ ما یَشاءُ (1)

 و هر كس را خدا خوار كند، كسى او را گرامى نخواهد داشت! خداوند هر كار را بخواهد(و صلاح بداند) انجام مى‏دهد!

إِنَّ أَكْرَمَكُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ (2)

گرامى‏ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!

وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلى‏ كَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً (3)

 ما آدمیزادگان را گرامى داشتیم؛ و آنها را در خشكى و دریا، (بر مركبهاى راهوار) حمل كردیم؛ و از انواع روزیهاى پاكیزه به آنان روزى دادیم؛ و آنها را بر بسیارى از موجوداتى كه خلق كرده‏ایم، برترى بخشیدیم‏.

امام‏ رضا علیه السّلام از امیر المؤمنین علیه السّلام نقل فرماید كه فرمود: از گرامیداشت سر باز نمى‏زند مگر الاغ، سؤال شد: معناى آن چیست؟ فرمود: به این معنا كه بوى خوشى را بر شخص عرضه نمایند و او از استشمام آن خوددارى نماید، و در مجلس برایش جا باز كنند و او ننشیند، هر كه از این دو خوددارى كند آنچنان باشد كه حضرت فرموده ‏اند


ادامه مطلب


نوع مطلب : دین و اندیشه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر
دشمن شناسی
آنچه فرا روی شماست بخشی از بیانات حجة الاسلام قرائتی در برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن ( مورخه 89/08/13 ) است  که از نظرتان خواهد گذشت :

به پیغمبر گفتند: بیا با هم رفیق شویم. یك خرده تو احترام بت‌های ما را بگیر، یك خرده هم ما كار به تو نداریم. پیغمبر مأمور شد که به آ ن ها بگوید: «قُلْ یَأَیهَُّا الْكَفِرُونَ» (كافرون/1) «قُل» یعنی بگو ؛ بگو: «لَكمُ‏ْ دِینُكُمْ وَ لىِ‏َ دِین‏»(كافرون/6) من قبول نمی‌كنم. راه شما برای خودتان، راه من. من جذب شما نمی‌شوم.

  تمرین كنید كه در مقابل باطل محكم بایستید. حق را دو دستی بگیرید و باطل را دو دستی رد كنید.

ممكن است رفیق شما بگوید: حالا این سی دی را بشنو. حالا این فیلم را ببین. حالا این سیگار را بگیر. حالا بیا اینجا برویم. بگو: آقا «لَكُمْ دینُكُمْ وَ لِیَ دینِ»! این شعار شما در مقابل هر دعوتی باشد.

در كربلا یك پسر سیزده ساله بود به نام قاسم. این پسر امام حسن مجتبی بود. امام حسین عمویش بود. گفت: قاسم شهادت را چطور می‌بینی؟ گفت: شهادت از عسل شیرین‌تر است. یعنی چه؟ یعنی اگر بنا است رژیم، رژیم یزیدی باشد شهادت برای من شیرین‌تر است. اگر بنا است حاكم بر ما یزید و بنی‌امیه باشد، این را بصیرت می‌گویند. كه یك بچه‌ی سیزده ساله تحلیل سیاسی دارد. كدام دانشكده‌‌ی سیاسی حاضر است فارغ ‌التحصیلش بگوید: بابا من حاضر هستم... گاندی این كار را كرد. گفت: من حاضر هستم لباس ساده، لنُگ ببندم. لخت با یك لُنگ زندگی كنم اما لباس غربی‌ها را نپوشم. یك بچه‌ی سیزده ساله می‌گوید: تكه تكه شوم اما حكومت یزید را نمی‌پذیرم.





منبع:
http://noormag.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر
دشمن شناسی
آنچه فرا روی شماست بخشی از بیانات حجة الاسلام قرائتی در برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن ( مورخه 89/08/13 ) است  که از نظرتان خواهد گذشت :

به پیغمبر گفتند: بیا با هم رفیق شویم. یك خرده تو احترام بت‌های ما را بگیر، یك خرده هم ما كار به تو نداریم. پیغمبر مأمور شد که به آ ن ها بگوید: «قُلْ یَأَیهَُّا الْكَفِرُونَ» (كافرون/1) «قُل» یعنی بگو ؛ بگو: «لَكمُ‏ْ دِینُكُمْ وَ لىِ‏َ دِین‏»(كافرون/6) من قبول نمی‌كنم. راه شما برای خودتان، راه من. من جذب شما نمی‌شوم.

  تمرین كنید كه در مقابل باطل محكم بایستید. حق را دو دستی بگیرید و باطل را دو دستی رد كنید.

ممكن است رفیق شما بگوید: حالا این سی دی را بشنو. حالا این فیلم را ببین. حالا این سیگار را بگیر. حالا بیا اینجا برویم. بگو: آقا «لَكُمْ دینُكُمْ وَ لِیَ دینِ»! این شعار شما در مقابل هر دعوتی باشد.

در كربلا یك پسر سیزده ساله بود به نام قاسم. این پسر امام حسن مجتبی بود. امام حسین عمویش بود. گفت: قاسم شهادت را چطور می‌بینی؟ گفت: شهادت از عسل شیرین‌تر است. یعنی چه؟ یعنی اگر بنا است رژیم، رژیم یزیدی باشد شهادت برای من شیرین‌تر است. اگر بنا است حاكم بر ما یزید و بنی‌امیه باشد، این را بصیرت می‌گویند. كه یك بچه‌ی سیزده ساله تحلیل سیاسی دارد. كدام دانشكده‌‌ی سیاسی حاضر است فارغ ‌التحصیلش بگوید: بابا من حاضر هستم... گاندی این كار را كرد. گفت: من حاضر هستم لباس ساده، لنُگ ببندم. لخت با یك لُنگ زندگی كنم اما لباس غربی‌ها را نپوشم. یك بچه‌ی سیزده ساله می‌گوید: تكه تكه شوم اما حكومت یزید را نمی‌پذیرم.





منبع:
http://noormag.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر
دشمن شناسی
آنچه فرا روی شماست بخشی از بیانات حجة الاسلام قرائتی در برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن ( مورخه 89/08/13 ) است  که از نظرتان خواهد گذشت :

به پیغمبر گفتند: بیا با هم رفیق شویم. یك خرده تو احترام بت‌های ما را بگیر، یك خرده هم ما كار به تو نداریم. پیغمبر مأمور شد که به آ ن ها بگوید: «قُلْ یَأَیهَُّا الْكَفِرُونَ» (كافرون/1) «قُل» یعنی بگو ؛ بگو: «لَكمُ‏ْ دِینُكُمْ وَ لىِ‏َ دِین‏»(كافرون/6) من قبول نمی‌كنم. راه شما برای خودتان، راه من. من جذب شما نمی‌شوم.

  تمرین كنید كه در مقابل باطل محكم بایستید. حق را دو دستی بگیرید و باطل را دو دستی رد كنید.

ممكن است رفیق شما بگوید: حالا این سی دی را بشنو. حالا این فیلم را ببین. حالا این سیگار را بگیر. حالا بیا اینجا برویم. بگو: آقا «لَكُمْ دینُكُمْ وَ لِیَ دینِ»! این شعار شما در مقابل هر دعوتی باشد.

در كربلا یك پسر سیزده ساله بود به نام قاسم. این پسر امام حسن مجتبی بود. امام حسین عمویش بود. گفت: قاسم شهادت را چطور می‌بینی؟ گفت: شهادت از عسل شیرین‌تر است. یعنی چه؟ یعنی اگر بنا است رژیم، رژیم یزیدی باشد شهادت برای من شیرین‌تر است. اگر بنا است حاكم بر ما یزید و بنی‌امیه باشد، این را بصیرت می‌گویند. كه یك بچه‌ی سیزده ساله تحلیل سیاسی دارد. كدام دانشكده‌‌ی سیاسی حاضر است فارغ ‌التحصیلش بگوید: بابا من حاضر هستم... گاندی این كار را كرد. گفت: من حاضر هستم لباس ساده، لنُگ ببندم. لخت با یك لُنگ زندگی كنم اما لباس غربی‌ها را نپوشم. یك بچه‌ی سیزده ساله می‌گوید: تكه تكه شوم اما حكومت یزید را نمی‌پذیرم.





منبع:
http://noormag.mihanblog.com



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 21 آبان 1390 :: نویسنده : صفدر

اشعار غدیریّه-ویژه نامه عید غدیر- سال 1390




منبع:
http://www.tebyan.net



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 13 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم


«إن هذا القرآن یهدی للتی هی أقوم و یبشرالمؤمنین الذین یعملون الصالحات أن لهم أجرا كبیرا»

مدیر وبلاگ : صفدر
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic